SONY DSC

HOW TO LOOK DAPPER

Det kan ofte være et eneste stort mas å følge alle trendene som kommer og går hele tiden. Eksamenstiden kan slite den beste ut, og man har rett og slett ikke tid eller energi til å gjøre noen betydelig innsats for å se presentabel ut. Der kommer Lustbox inn.

Tekst: Maren Myrseth
Foto: Mohammed Sarmadawy og Maren Myrseth

Lustbox er en internasjonal abonnement-tjeneste for menn hvor man kan få tilsendt en boks med fire tilbehør hver måned. Dette er varierer for hver gang, og kommer fra merker over hele verden.

– Man får prøvd nye merker og det kan hjelpe en å komme ut av komfortsonen, sier Paal Friele Grung, en av grunnleggerne av Lustbox.

Produktene varierer over et bredt spekter: alt fra parfyme og hårvoks til slips og sokker. På nettsiden deres kan man også sette sammen en egen boks ut fra fire kategorier hvor man kan plukke forskjellige produkter fra disse. Dette er også mulig å gjøre i deres pop-up butikk her i Bergen fram til nyttår.

Paal Friele Grung og medgrunnlegger Anders Holmefjord Lillevik har valgt å åpne pop-up butikken i Bergen fordi de vil skape engasjement rundt produktene og merkevarebevissthet her. De kommer også begge to fra Bergen og forklarer at det var her alt startet.

– Vi startet opp i november 2014 midt oppi eksamenstiden. Det er nok denne tiden man kjeder seg mest og man begynner å finne på ting som ikke har med lesing å gjøre, gliser Paal.

bilde3

Her er Paal Friele Grung (venstre) og Anders Holmefjord Lillevik når de flyttet Lustbox inn i kontorlokalene sine i Karl Johans Gate 1. Foto: Mohammed Sarmadawy

De vil også prøve litt ut hvordan produktene blir mottatt i en fysisk butikk for eventuelle, framtidige utviklinger.

De hadde oppdaget at det fantes slike tilbud fra før, men at ingen av dem sendte til Norge. Derfor ville de gjøre noe med dette og i tillegg forbedre tilbehørutvalget. De ville tilby noe annet som var litt mer unikt enn det de store kjedebutikkene kan tilby. Det har gått i ett for dem helt siden de startet og de har fått mange gode tilbakemeldinger fra kunder over hele verden.

SONY DSC

Foto: Maren Myrseth

De samarbeider med seksti ulike merker. Utvelging av produkter går ut på å teste ulike vareprøver av produktene og deretter velger de ut de beste varene og lager avtaler som kommer både dem selv og kundene til gode. Det er som regel Paal og Anders som velger ut produktene, men de kan få tips fra venner og kjente også. De tar også flittig bruk av sosiale medier for å følge med på trendene.

– Jeg og Anders har litt ulik stil. Jeg er litt mer «bold» og han mer nøytral så vi prøver å finne en match mellom disse.

Sjekk ut pop-up butikken til guttene på Galleri 77 helt frem til nyttår!


Interessert i mer?

LIK oss på Facebook og bli oppdatert med spennende artikler og annet fra Bergen og omegn.

Kommentarer

kommentarer